Cíle projektu
Rektor univerzity, prof. RNDr. René Wokoun, CSc. na svém předvolebním vystoupení v listopadu 2010 vyslovil myšlenku, že Kampus není cílem, že je jen prostředkem, jak cíle co nejlépe dosáhnout.
Vybudováním Kampusu dojde k zajištění rozvoje vysokého školství a zvýšení vzdělanosti a intelektuálního potenciálu v ústeckém regionu, což přispěje k dosažení hlavního cíle Programu rozvoje Ústeckého kraje, jímž je zastavení vlivu negativních dopadů strukturálních změn a nastartování rozvoje ekonomické základny kraje v těchto změněných podmínkách, včetně řešení problematiky zaměstnanosti. Projekt zajistí rozvoj univerzity, která má v regionu nenahraditelnou úlohu v oblasti terciárního vzdělávání i v oblasti výzkumu a vývoje. Cíle lze rozdělit do následujících skupin:
Rozvoj univerzity:
- Integrace univerzity a její dynamický rozvoj podle modelů zahraničních univerzit.
- Vytvoření integrovaného centra vzdělanosti Ústeckého kraje a soustředění vzdělávací kapacity na jednom místě.
- Racionalizace nákladů a efektivní provoz, odstranění kapacitních duplicit.
- Posílení principu sdílení a spolupráce v rámci univerzity.
- Posílení vazeb uvnitř univerzity, včetně kultivace vztahu k alma mater.
- Posílení pozice univerzity vůči veřejnosti (větší zájem uchazečů o studium i o zaměstnání)
Vzdělávání:
- Poskytování kvalitního vzdělávání a vytvoření příjemného prostředí ke studiu.
- Rozšíření nabídky vzdělávacích programů.
- Rozvoj lidských zdrojů (odborné vzdělávání zaměstnanců, manažerské dovednosti vedoucích pracovníků atd.).
- Rozvoj služeb v oblasti dalšího vzdělávání (celoživotní vzdělávání a Univerzita třetího věku).
- Zavedení výuky v cizím jazyce (větší zájem zahraničních studentů).
- Zvyšování konkurenceschopnosti (kvalita absolventů dle požadavků praxe).
- Zapojení odborníků z praxe do výuky a naopak praxe akademických pracovníků ve firmách.
Věda a výzkum, umělecká činnost:
- Dynamický rozvoj vědy, výzkumu a inovací dle principu specializace a výjimečnosti („klíčová znalost“, strategické obory s potenciálem do budoucna, zaměření na problémy regionu a ČR).
- Aplikace výsledků výzkumu a vývoje v praxi.
- Vybudování sdíleného akademického výzkumného a laboratorního centra.
- Rozvoj lidských zdrojů v této oblasti (motivace, mobilita, další odborné vzdělávání pracovníků ve výzkumu a vývoji).
- Ochrana duševního vlastnictví a podpora vzniku patentů, průmyslových vzorů a ochranných známek.
- Propagace výsledků výzkumu, vývoje a umělecké činnosti.
- Zapojení studentů do vědecko-výzkumné a tvůrčí práce a projektů.
- Budování mladé generace vědců – podpora nadaných studentů.
- Podpora vzniku mezifakultních a meziuniverzitních vědecko-výzkumných týmů v rámci projektů.
- Vybudování univerzitní galerie jako uměleckého a vědeckého centra výtvarného umění ve městě
Třetí role:
- Rozvoj vzdělanosti v regionu s nejvyšší mírou nezaměstnanosti a nejnižším počtem VŠ vzdělaných obyvatel.
- Spolupráce se soukromým a veřejným sektorem v oblasti vzdělávání, vědy, výzkumu a inovací.
- Vznik kontaktního a kariérního centra pro spolupráci a transfer znalostí.
- Přeshraniční spolupráce a projekty.
- Podpora podnikatelství